Shopping cart
0kr

Gå ner i vikt med måltidsersättning

gå ner i vikt med måltidsersättning

Hur går man ner i vikt

En av de vanligaste frågorna som vi i Sverige har och söker svar på Google om är hur man går ner i vikt. Även om många vet vad som krävs sker det ändå många tusentals sökningar per dag, och många ställer sitt hopp till appar/kost och träningsprogram av pengahungriga influensers på sociala medier.

Vi brukar följa våra kunders viktminskning och det visar sig många gånger att det går bra även utan träning, men resultat kommer så klart snabbare för de flesta om de kombinerar färre kalorier i intag per dag och träning. Det är alltid en fördel med aktivitet, kroppen mår bra av rörelse och det medför så många fler positiva effekter än bara viktminskning!

Det vi också ser är att många har svårt för är att vara konsekventa, de faller lätt tillbaka i dåliga vanor. Med måltidsersättningar kan ju du som användare enkelt minska dina antal kalorier per dag genom att tex byta ut måltider mot en pulver-shake, håll koll på att du hamnar på under 800 kalorier per dag. Det kommer vara jobbigt till en början, huvudvärk/illamående och svaghet är vanligt. Men det kommer att gå över! När man kommit in i den nya livsstilen upptäcker många att de tidigare ätit för mycket, vi i Sverige har en stor tillgänglighet på mat på jobbet/macken/mataffärer vid utgången och tom på gymmet! Det är många som vill sälja mat till oss!

Måltidsersättning är fortfarande den mest köpta produkten för viktminskning, och förmodligen den typ av viktminskning som fungerar bäst för de flesta. Att gå ner i vikt genom att äta färre kalorier kan helt enkelt inte misslyckas, färre kalorier i intag per dygn så går man ner i vikt.

måltidsersättning gå ner i vikt

Vi har en som exempel en av våra kunder som många år tränat styrketräning ca 5ggr i veckan och som försökt att gå ner i fettprocent, denna man har idrottslig bakgrund och trots ideliga försök så blev aldrig fettprocenten lägre än ca 15%. Det som slutligen fungerade och som tveklöst visade sig vara hållbart över tid var följande.

PW/promenad på morgonen med tom mage ca 2-3km i rask takt, dvs inga jättelånga pass krävs för att få bra resultat!

Styrketräning på lunchen eller på kvällen 30-60 minuter, oftast låg passet på 30-45 minuter men var lite annorlunda(mer om det nedan).

Bytte ut alla mjölkprodukter mot nyttigare alternativ.

Ökade proteinintaget till 1,5g-2,0g per kroppsvikt. Dvs personen i fråga vägde 80kg och åt 100g-160g protein per dygn. Underskatta inte detta med att byta ut fett och kolhydrater till proteiner.

PW/promenad på morgonen med tom mage ca 2-3km i rask takt, dvs inga jättelånga pass krävs för att få bra resultat! Det är hur ofta hur du kör dem som avgör, gör du det varje dag så kommer det fungera. Kom ihåg att kontinuitet är nyckeln till framgång!

Följande text är från en av våra andra kunder:

“Efter det fortsätter jag i samma stil och har jag tappat ytterligare 7 kilo, mår jättebra och känner mig piggare än tidigare!

Köpt flera måltidsersättningar med Skinnyshake och fettförbrännaren SLM Burn, la denna gång till påsar med mix för proteinpannkakor”.

Okategoriserade
Previous reading
lucindas-nyttiga-recept-choklad-mudcake
Next reading
Annie – gick ner i vikt utan träning