Så här köper du Kosttillskott och Hälsokost online hos StayGood.se
1. Kortinnehavarens ansvar angående jurisdiktionslagar. Kortinnehavarens ansvar angående jurisdiktionslagar (The cardholder´s responsibility regarding jurisdiction laws is stated on the website). Kortbetalning med betal eller kreditkort som Visa, Mastercard, American Express, Eurocard m,m. Avgift 0kr
2. Banköverföring med Handelsbanken, Swedbank, Nordea, SEB. Avgift 0kr
3. Klarna Faktura betala på 14 dagar. Avgift 0kr
4. Klarna Konto som delbetalning. Avgift 0kr
Säkra betalningar
StayGood AB har valt Klarna som betalningsleverantör för alla typer av betalningar, betalningen sker genom Klarna Checkout och efter slutfört köp görs valet av betalmedel. För att garantera kundernas personliga uppgifters säkerhet och skydda mot intrång används endast säkra betalningslösningar som sker över sidor med krypterad anslutning via betalningsleverantör Klarna.
Tillämpning och Konsumentskydd
De här allmänna villkoren är tillämpliga på det köpeavtal som du som konsument sluter med StayGood genom köp online av hälsokost och kosttillskott, organisationsnummer 556620-9309, nedan kallat ”StayGood AB”. För att ta tillvara dina intressen som kund tillämpas bestämmelserna i Konsumentköplagen (SFS 1990:932), Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204) på samtliga köp på www.staygood.se
Personuppgiftspolicy
StayGood AB är ett svenskt företag och följer Sveriges regler och lagar samt personuppgiftslagen. StayGood lämnar aldrig ut adresser, telefonnummer, personnummer, epostadresser eller andra uppgifter om kunder till tredje man för marknadsföringssyfte, statistisk bearbetning eller dylikt. Kundens uppgifter behandlas helt konfidentiellt oavsett om de speciellt har begärt detta eller inte. StayGood använder informationen endast för att kunna handlägga kundens beställning.
Frakt
För transport av paket använder vi avtal med Postnord. Beställer du vardagar före 13:00 skickar vi normalt samma dag, försändelserna tar 1-3 vardagar. Fri frakt över 399kr, annars 39kr.
Hemleverans. Överenskommelse om leverans sker genom att besvara den SMS-avisering som skickas från PostNord. Leverans sker mån-fre kl. 08.00-21.00 (vissa avvikelser på t.ex. lantbrevbärarlinjer kan förekomma).
Hemleverans tungt gods: Avisering sker via telefon och det är viktigt att ange ett telefonnummer där du nås under dag- och kvällstid. Får inte speditören tag i dig kommer du aviseras via post. Leverans sker vardagar mellan 08.00-16.00. Avvikelser för lantbrevbärarlinjer kan förekomma.
Levererat paket kan inte lämnas vid port utan måste kontrolleras och kvitteras. Leverans sker endast till port och speditören ansvarar inte för att varor bärs upp till lägenhetsdörr.
Öppet köp 30 dagar
StayGood vill att du som kund skall vara 100% nöjd med ditt köp därför tillämpar vi 30 dagars öppet köp. Det innebär att du efter att ha mottagit försändelsen i 30 dagar kan undersöka dina varor hemma i lugn och ro.
Retur av varor
Självklart får du ångra ditt köp, om du vill returnera varan sker det enklast genom att du kontaktar oss på StayGood inom 30 dagar och sedan skickar tillbaka varan med billigaste frakt. Returfrakt bekostas av köparen. Bifoga alltid förpackningen i obrutet skick med originalemballage och etiketter. När vi mottagit varan sänder vi omgående åter hela köpeskillingen exklusive eventuella fraktkostnader.
1)Få returen godkänd genom att kontakta oss på email eller telefon.
2)Packa varan omsorgsfullt i samma förpackning som den kom i eller använd egen lämplig förpackning.
3)Bifoga ordersedeln som följde leveransen.
4)Sänd returen från Postens utlämningsställe mot det billigaste fraktalternativet.
Outlöst paket
Om du av någon anledning inte hämtar ut ditt paket tvingas vi debitera verkligen fraktavgift samt returavgift maximalt ända upp till 300kr.
Reklamation
Skulle olyckan vara framme och du i värsta fall mottagit trasiga varor eller om vi skickat fel varor, så skickar vi omgående rätt vara samt står självklart för returfrakten. Upptäcker du en skada på försändelsen innan du öppnar det, tag bilder och anmäl skadan till Posten eller till ditt utlämningsställe.
Vid eventuell tvist
StayGood vill att du som kund alltid skall känna dig 100% nöjd med ditt köp, har något blivit fel kommer vi självklart överens. Skulle en tvist ändå uppstå följer vi alltid allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.